NetSurfer

NetSurfer
Chestii alese. de pe net culese si nu numai...

Google Plus si Facebook ads
     media: 0.00 din 0 voturi

postat de razvann in 2011-07-12 18:42
Circulă o cifra pe internet, cum că Google Plus a atins 10 milioane de utilizatori în 2 săptămâni de beta, deşi accesul se face încă doar pe bază de invitaţie. Buzz-ul creat în jurul G+ este datorat şi faptului că s-a asteptat mult timp o reţea socială Google. Au fost tentative, da nu au primit feedback pozitiv, au fost retrase, cazul Wave, sau menţinute dar fără dezvoltare şi fără succes, cazul Buzz.


De data asta se pare că a facut treabă bună Google. Reţeaua primeşte feedback pozitiv, sunt persoane care au renunţat la contul de Facebook pentru G+.

Odată cu contul de Google Plus, sau cu Gmail, sau orice cont activ Google, odată logat, sunt memorate căutările, cuvinte cheie, etc, utilizate mai apoi în diverse scopuri, de la îmbunătăţirea serviciilor, până la target-area reclamelor în funcţie de utilizatori individuali. Inclusiv rezultatele returnate în SERP's sunt alterate de contul activ. Ştiu, există opţiunea care opreşte istoria căutărilor şi predicţia lor...dar oricum sunt memorate pe serverele lor. Adwords este un serviciu care generează venituri uriaşe pentru Google. Un serviciu de succes.

Target-area reclamelor geografic se face aproximativ, pe bază de IP, pe bază de de cuvinte cheie ale utilizatorului logat pentru o relevanţă căt mai mare. Facebook a făcut target-area pe orice criteriu să fie reală şi uşor de implementat. Locaţie, sex, vârstă, limba vorbită, interese, educaţie, statusul relaţiei...toate acestea garantează o afişare direct la ţintă. Dar dezavantajul reclamelor Facebook e că sunt doar pe platforma de socializare. Şi aici apare Google Plus în scenă. Google Plus poate să ducă reclamele target-ate şi pe alte site-uri afiliate. Reţeaua Adwords cuprinde foarte multe siteuri, odată logat într-un cont Google, Plus în special, şi accesând site-uri care afişează reclame Adwords, ele pot fi afişate targetat pe diverse criterii. Şi banii au să vină, să nu uităm că totul are bani la mijloc, nimic nu e făcut doar din pasiune fără a genera venituri.

Şi cine poate opri Google să schimbe regulile jocului în timpul desfăşurării? Nimeni. Aşa că toate nemulţumirile create de Facebook, din diferite politici pe care le are de constrângere, pot la un moment dat să se regasească şi la Google.. Predicţiile asupra evoluţiei G+ sunt relativ premature, dar dacă va reuşi să întreacă Facebook, care are cică 750 milioane de useri, dacă trendul continuă 50% din utilizatorii la nivel global ai internetului vor fi pe Facebook...adică vreun miliard, Google va deţine monopol, iar G will stand from God, not from Google.

Credeţi că prea adulatul nostru Google e mai bun decât Facebook, Facebook e rău, accesează date persoanale, nu ne lasă să ştergem contul, datele rămân în baza lor de date, iar Google e bun, face totul pentru noi, ca nouă utilizatorii de rând să ne fie bine?

Tag-uri Technorati: , , ,

Comentarii

  1. Iulian Andrei

    Asa este cum zici tu, dupa ce depaseste Facebook-ul ca audienta se umple si Google+ de reclama de iti vine sa vomiti, pana atunci face pe baiatul bun care se incarca frumos fara reclame fara tampeni... eee.. cica este gratis.. de unde gratis.. o vrajeala panba prinzi arici la jucarie :) pai nu? :)

    +1 si pentru articolul asta, imi place ca scrii indraznet!


Comentariile sunt interzise la blogurile neactualizate mai mult de 90 de zile



Termeni si Conditii de Utilizare