NetSurfer

NetSurfer
Chestii alese. de pe net culese si nu numai...

BAC 2011. Esec sau succes?
     media: 0.00 din 0 voturi

postat de razvann in 2011-07-05 12:31
Mult tam-tam ca in fiecare an pe marginea bacalaureatului. Anul ăsta mai mult ca oricând. Toată lumea aruncă cu ouă şi roşii stricate în cine apucă: de la ministrul educaţiei până la cadrele didactice sau preşedinte. Chiar şi elevii şi părinţii işi mai aud blamări.

Cine are dreptate? Toţi şi nici unul. Cine e devină? Nimeni şi toată lumea.

Părinţii sunt vinovaţi pentru că intervin...cu bancnote. Sunt vinovaţi pentru că nu îndrumă copilul să inveţe şi îl lasă să işi facă de cap pe banii lor.

Profesorii nu predau cum trebuie, dau note de trecere, să le iasă în grafic statisticile, numărul de elevi etc. Evident toată lumea le ia apărarea pentru că au salari mici.

Ministrul nu e în stare să organizeze o structură şi să o coordoneze eficient pentru rezolvarea problemelor din sistem. Evident au şi ei o scuză....guvernul/partidul/propria competenţă le obstrucţionează activitatea.

Guvernul&statul nu alocă banii necesari pentru salarii, pentru modernizare, pentru educaţie într-un cuvânt. Nu vor, nu au, sau alte interese primează.

Eşecul acestui bacalaureat constă în rata de promovabilitate mica. Mulţi tineri nu au examenul luat, nu pot intra la facultate. Depresii, nervi, lacrimi...stupoare. Asta e, vine sesiunea a 2-a în toamnă, oricum o să se modifice rata de promovabilitate după soluţionarea contestaţiilor.

Succesul acestui bacalaureat constă în demonstrarea ineficienţei sistemului. Dovedeşte clar şi limpede cu dovezi oficiale că sistemul este vopsit pe dinafară dar putred în interior. Este un sistem mâncat în ani de zile de carii, care au lăsat doar praful în urma lor.

Toţi stau şi se compătimesc, se complac în propriul rahat. Plimbă felina decedată dintr-o ogradă în alta. Nimeni nu se uită în oglindă să işi vadă propriile greşeli pe care să le corecteze.

Fiecare ministru şi-a pus amprenta în sistem. Nu există o strategie pe termen mai lung de 4 ani. Sistemul trebuie şters cu buretele şi redesenat de la zero. Este depăşit de cerinţele, tehnicile şi metodele actuale de predare/învăţare. De-alungul perioadei post decembriste, sitstemul a fost cârpit cu tentative de a moderniza învâtământul, rezultând un chiveci naţional demn de guiness. Toată lumea trebuie să renunţe la vechile obiceiuri şi să accepte noi reguli. Profesorii se revoltă atunci cînd li se propun modificări, pentru că trebuie să inveşe lucruri noi, trebuie să işi schimbe obiceiurile de predare etc. Elevii la
fel. E adevărat că sunt sătui de modificări. Dar profesorii sunt intelectuali, sau ar trebui să fie, să aibă cunoştinte peste medie, ar trebui să fie capabili "să simtă pulsul" sistemului direct de pe teren, să analizeze si să fie capabili să facă un brainstorming pentru găsirea de soluţii pe termen lung. Însă toţi le lasă conduşi. Şi fac greve doar pentru bani.

Elevii trebuie să accepte faptul că şcoala este job-ul lor, şi trebuie să studieze.
Părinţii trebuie să sprijine copii să studieze, nu să cotizeze fără chitanţă la protocoale.

Un elev ar trebui să meargă la scoală, să înveţe, să studieze, să işi facă temele, iar acasă să işi petreacă timpul liber cu familia. Acum elevii merg la scoală doar să mai socializeze şi să aibă o scuză la părinţi să plece de acasă către şcoală ca să aibă de unde se întoarce ..printr-un bar. Grija educării revine în proporţie de 99% instituţiilor. Pentru că de aceea merg copiila şcoală: să înveţe/să studieze. Acasă sunt alte preocupări.

Ministerul, împreună cu toţi dascălii trebuie să facă o evaluare amănunţită a sistemului să refacă întregul sistem de la zero. Noi tehnici, noi metode, noi programe, noi orare, noi viziuni asupra tot ce inseamna educaţie. Atâta timp cât păstrează elemente vechi în sistem, aceste sunt pasibile de fraudare.

Poate că una din soluţii ar fi instalarea de camere web cu ip în toate şcolile, în toate spaţiile, inclusiv în holurile toaletelor, iar
accesul să fie permis tuturor părinţilor ce au copii ce învaţă în respectiva scoală. Bun, o să ziceţi că drept la intimitate încălcat, drepturi, drepturi, drepturi...dar de obligaţii când vorbim? Intimitate ai în propria ogradă. Şcoala este un domeniu public , deci intimitate zero.În orice moment trebuie să ştii ce se întâmplă, să poţi pedepsi încalcările de regulament. Poate cu o astfel de constrângere şi o verificare a elevilor, profesorilor, o să dispară filmuleţele cu elevii tenace căre işi arată lipsa educaţiei batjocorind profesorul sau agresându-l fizic. Poate aşa o să predea şi profesorii cum trebuie, dacă ştiu că sunt platiţi în funcşţie de performanţă (măsurată). Acum sunt plătiţi pe cap de elev. Ai elevi, iei bani pe număr de ore, nu ai , desfiinţăm clasa. Maxim 15 elevi pe clasă sunt arhi suficienţi.

Ieri, la un post local, se dezbatea această temă a bac-ului, nici un profesor/inspector nu a onorat cu prezenţa. Cică de frică. Le e frică de ce? Să recunoască că se fac aranjamente? Să recunoască că sunt platiţi prost? Să recunoască că sistemul este infect? Să recunoască că nu sunt în stare să predea? Sau le e frică de ce? De ministru? Adevărul doare, iar cine se simte cu musca pe căciulă se ascunde.

Subiectele au fost cum au fost. La română s-a cerut un personaj, dintr-o opera a 3 autori. Nu s-a specificat un nume de personaj, deci libertatea de alegere a fost. Nu trebuia să citesti toate operele tuturor autorilor, e suficient sa citesti cate o opera din fiecare gen.

Poate că subiectele au fost grele în cazul în care predarea/învătarea nu s-a făcut corespunzător.

Probabil vor urma multe schimbări în sistem, acum că dovezile există oficial, nu doar din vorbe de la elevi sau profesori auzite prin baruri sau pe la colţ de stradă. Mă îndoiesc că vor fi schimbările necesare, şi mai mult ca sigur că vor fi politice, pentru partid. Dar trebuie găsite soluţii.

foto rl

Tag-uri Technorati: , , ,

Comentarii


    Comentariile sunt interzise la blogurile neactualizate mai mult de 90 de zile



    Termeni si Conditii de Utilizare